26 juni 2006

Den som gör flest mål vinner

Australien hade bollen största delen av matchen - som till allra största del också utspelade sig på Italiens planhalva. Men det var faktiskt Italien som någonstans kändes vassast ändå. Trots alla felpass, feghet och ovilja att ta ifrån Australien bollen - men det är klart de hade ju en spelare utvisad också.

Men så, i 93:e minuten, n i t t i o t r e d j e minuten, fick italienarna straff. Och Francesco Totti steg fram. Och satte den. Naturligtvis.

Jag lider verkligen med australiensarna. Det är så grymt. Men sån är fotbollen. De förmådde inte under de 92 minuter de hade bollen att göra mål. Och det vinner man inte på. Jämför Sverige mot Trinidad & Tobago.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stackars Australien! Jag hejade vilt på Aussiekillarna, men kom av mig rejält vid straffen... :-(

mån juni 26, 09:55:00 em  
Blogger Aronson sa...

...men du tittade i alla fall, Honken.

=D

mån juni 26, 10:56:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Så förvånande att Italien får in ett mål i sista minuten. Ovanligt. Speciellt på en jättefilmning med resulterande straff.

Jag har småhejat på Italien efter deras första gruppspelsmatch där de visade både fart och teknik. Sedan har de gnetat mer och mer och nu hejar jag inte på dem längre. Inte när man fuskar sig vidare...jag skulle skämmas och titta ner i backen om jag var italienare och mötte en australiensare på gatan.

tis juni 27, 12:25:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida