25 juni 2006

Portugal - Nederländerna 1-0

Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker det här var en riktigt underhållande match. Jag vet att jag inte borde tycka det, jag som gillar fair play, men kul var det: fyra utvisningar, 1 000 gula kort och skador till höger och vänster.

Och så förlorade Holland.

Skandalscener! kommer tidningarna skrika i morgon. Och ja, kanske det. Men underhållande var det.

Men vad tänker Marco van Basten? Varför får inte Ruud van Nistelrooij spela? Jag tror inte alls det handlar om att van Basten kritiserade honom, van Nistelrooij ville verkligen spela, det syntes på honom. Han måste ha sagt något riktigt olämpligt till sin förbundskapten.

I övrigt var faktiskt Portugal det bättre laget, det måste erkännas (även om det tar emot).

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag ger Portugal gult kort och Holland rött. Håller med dig om att det blir en extra nerv, lite mer intensitet och spänning när det hettar till. Synd dock att Holland (medvetet?) skadade Ronaldo i början av matchen.

Nu ser det plötsligt ljusare ut för England...det finns ju inga portugiser kvar till nästa match.
; )
och Deco låser därmed ett byte i Drömelvan.

/WBTS

mån juni 26, 12:38:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Helt klart öppnar det för England. Även om jag tror att de får svårt ändå mot ett väldigt starkt Portugal - såvida de inte börjar spela bättre än de gjort hittills...

mån juni 26, 08:52:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida