25 juni 2006

De insnöades klubb

Nej, jag har inte brytt mig om att lägga mig i debatten kring och om Karolina Lassbo. Av den enkla anledning att jag tycker att hon är pinsam. Och jo, det tyckte jag redan innan den här stormen (i vattenglaset?).

Jag har försökt, verkligen försökt, att vid ett antal tillfällen läsa hennes blogg. Med den intelligens hon verkar besitta, skulle det kunna bli riktigt rolig läsning (trots glamouren) - har varit min filosofi, Men jag har slutat försöka. En människa som tar sig själv på så stort allvar är inte rolig. Aldrig, faktiskt.

Och Karolina, om du mot förmodan skulle läsa det här: eftersom jag själv är jurist vet jag precis vad du menar med att "Inom juridiken får vi lära oss att tolka och analysera enstaka ord i lagtext, vi måste kunna argumentera från två, tre eller ibland fyra olika håll". Men det är inom juridiken. Det finns ett liv utanför också. Där kan man knäppa upp översta knappen och släppa ut luften.

Ett citat från president Bartlet i The West Wing poppar upp i skallen: "the Ignorant Tight Ass Club"...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida