25 juni 2006

Yet Another Lista

En ny lista, hittad hos Kim.

Det är nästan så att jag säger: suck. Ännu en. Och så känner jag att jag borde skaffa mig ett liv.

Men sen tar jag nya tag och tänker på hur roligt det kan vara. Också.


Jag har/är/gör:

(X) snott den här listan från nån
(X) varit hög
(X) varit full
(X) hånglat med någon av samma kön
(X) legat med någon av samma kön
( ) haft sex med någon av motsatt kön
(X) röker/rökt
(X) varit kär
( ) blivit dumpad
(X) dumpat någon
( ) varit/är förlovad eller gift
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
(X) blivit misshandlad
( ) rymt hemifrån
(X) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad/gripen av polisen
(X) hånglat med en främling
(X) gått på en blinddejt
( ) varit kär i en lärare
(X) skolkat
( ) legat med en arbetskollega
(X) sett en död människa
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(X) flygit [flygplan]
(X) spytt i en bar
(X) sett en del av mig själv brinna
(X) ätit sushi
( ) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) Varit i ett våldsamt förhållande
(X) tagit smärtstillande
(X) saknar någon just nu
(X) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(X) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
( ) fuskat när jag spelat spel
(X) varit ensam
(X) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
( ) varit med i en jordbävning
( ) rört en orm
( X) sovit under stjärnorna
(X) blivit rånad
(X) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett rådjur/en get/en hare
(X) vunnit en tävling
(X) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(X) haft kramp
(X) känt mig som en utstött
(X) ätit ett helt glasspaket på en natt
(X) dansat i månljus
(X) hatat mitt utseende
(X) ifrågasatt mitt hjärta
(X) ifrågasatt min hjärna
( ) varit besatt av post-it lappar
( ) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(X) varit vilse
(X) simmat i havet
(X) känt som om jag håller på att dö
(X) gråtit mig själv till sömns
( ) sjungit kareoke
( ) betalat för mat med bara mynt
(X) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(X) busringt
( ) dansat naken i regnet
( ) skrivit ett brev till tomten
( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
( ) gjort upp eld på en strand
(X) förstört en fest
(X) åkt rullskridskor
( ) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund-/kattmat
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
( ) kysst en spegel (gjort läppstiftavtryck)
(X) sjungit i duschen
( ) burit en svart klänning
( ) drömt att jag gift mig med någon
( ) limmat fast min hand i något
( ) fastnat med tungan i metall
( ) varit en cheerleader
(X) suttit på ett tak
( ) skrikit så att jag inte fått luft
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(X) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(X) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(X) haft en träkoja
( ) är/varit rädd för att titta på skräckfilm ensam
( ) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
( ) spelat kyckling
(X) haft huvudrollen i en pjäs
( ) blivit puttad i en sjö med kläderna på
( ) blivit tillsagd av en främling att jag är het
( ) brutit ett ben
( ) fångat en fisk och sen ätit den
(X) fångat en fjäril
( ) skrattat så mycket att jag grät
( ) gråtit så mycket att jag skrattade
( ) fuskat på ett prov
( ) haft en Britney Spears-skiva
(X) glömt någons namn
(X) sovit naken
(X) svimmat
( ) gråtit på tunnelbanan
(X) haft sex på offentlig plats
(X) snattat
(X) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner
(X) haft sex med någon av mina vänner
(X) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
(X) blivit spottad på
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
(X) haft sex i en IKEA-säng
( ) haft sex i en IKEA-säng på ett IKEA-varuhus
(X) modifierat den här listan

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida