24 juni 2006

Egen maskin är guld värd

Jag tvättar i dag, 14-17 är tiden då jag ska springa mellan tvättstuga och lägenhet, som en jo-jo. Det betyder att någon annan stackare ska tvätta klockan 17 - precis när matchen mellan Tyskland och Sverige börjar (fotbolls-VM, om nu någon missat det).

När jag var nere i tvättstugan för fem minuter sedan mötte jag en kvinna som berättade att när hon bokade sin tvättid klockan 17 så visste hon ju inte att Sverige skulle spela då, och kunde hon få börja tvätta redan nu? Självklart, svarade jag, jag är ju ändå klar med tvättmaskinerna, och har bara lite tvätt kvar som hänger i torkrummet. Hon blev väldigt glad.

Fotboll förbrödrar.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Försystrar, menar du? Men det var en vacker historia, jag är rörd till tårar! ;-)

lör juni 24, 04:37:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hmpf.

Försystrar, vad?

;-)

lör juni 24, 04:46:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Det var rart gjort, tycker jag. :-)

lör juni 24, 09:33:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida