19 april 2006

Aronson goes ego

Titta, Ordbankaren hade ett nytt frågeformulär. Så jag får återigen chansen att visa upp vilken fantastisk person jag är, och hur jag tänker, känner och lever... =)

(Men jo, vissa frågor har man ju fått förr...)


Reser helst till? London. Om och om igen.

Tidning jag gillar? DN och Offside.

Favoritsite? ;-)

Fikar gärna på? Muren. Fast fika är egentligen inte min grej...

Favoritbutik? Hmm. NK?

Favoritfärg? Gult och grönt. Fast inte ihop.

Favoritmärke?
Visserligen är jag märkesbög, men favorit? Nej, tror inte det...

Favoritdjur? Djuret i mannen...

Stjärna jag vill träffa? Madonna.

Motionerar? Jepp, spinning och styrketräning.

Senaste fyndet? Näe, det var ett tag sen.

Fulaste färgen på kläder? Syrén

Senast sedda film på bio? Capote.

Senast köpta skiva? Oj, det kommer jag faktiskt inte ens ihåg...

Sparar till? Nej, det går inte. Pengarna rullar...

Väntar på? Det Stora Kärleken.

Pålägg som gäller? Äter sällan mackor. Men en riktig u-båt kan vara jävligt god.

Dagens dryck? Vatten och Pepsi Max

Senaste boken du läste? Just nu: Harry Potter och Fenixordern av J.K. Rowling.

Senaste maträtten du åt? Vegetarisk wok.

Senaste klädesplagget du bar? Jeans och skjorta.

Senaste repliken du yttrade? JAAAAAAA! (När Arsenal gjorde mål mot Villareal tidigare i kväll).

Senaste personen du träffade? Min kollega Fredrik.

Senaste personen du pratade i telefon med? En kollega på jobbet.

Senaste personen du fick brev av? Brev? Räknas julkort...?

Senaste gången du sov? Vaknade 05.20 i morse.

Senaste saken du köpte? Sneakers.

Vad har du gjort idag? Tränat, jobbat, fönstershoppat och kollat på fotboll på teve.

Hur tidigt stiger du upp? Vardagar mellan 06.30 och 07.30. Helger sover jag ända till 08.00...

Vilken färg har du på håret? Råtta?

Vad har du för färg på ögonen? Gråblå.

Är du uppväxt i stan eller på landet? Stan.

Var har du ont? Olika olika dagar...

Kan du stå på händer? Typ.

Vad lyssnar du på för musik nu? Vadhelst som kommer ut min iPod.

Vad tycker du om idrott? Mycket!

Vad har du för klocka? En jättefin!

Sämsta sport? Basket och innebandy.

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? Inte i det här livet.

Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren. Alla gånger!

Brukar du sjunga i duschen? Nej, det kommer så mycket vatten i munnen då...

Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? Fotboll, friidrott och konståkning.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Absolut. Har nästan hänt mig också.

Vad är viktigast för dig? Kärlek och respekt.

Laddar du hem musik och film från internet? Ja, musik. Men jag betalar alltid för mig.

Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? Betala studielån och sen lägga som grundplåt till en ny lägenhet.

Vad är det bästa med julafton? Att den bara kommer en gång om året.

Tänker du mycket på ditt utseende? Det gör väl alla...?

Vad får dig att slappna av? Alkohol, sex och bilkörning.

Tänker du ofta på sex? Dagligen.

Är du skyldig någon pengar? Banken och CSN.

Är du mörkrädd? Ja.

Bär du glasögon eller kontaktlinser? Ja, både ock. Fast inte samtidigt... ;-)

Tycker du matte är svårt? Usch, ja.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Viktigt och viktigt. Jag gillar det...

Vad skulle du helst vilja vinna i en tävling? Pengar.

När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? Typ 08.

På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? Vemhelst som finns i min närhet.

Tycker du rökning/snusning borde förbjudas i lagen? Inte helt, men jag gillar rökförbud på offentliga platser.

Bor du utomlands? Beror på vem du frågar...

Har du piercing? Jag har haft - i örat.

Bråkar du och dina syskon ofta? Inte nu för tiden.

Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Jag själv.

Läser du ofta böcker? Ja, mycket.

Vad föredrar du för sorts filmer? Kvalitetsfilmer.

Vad slösar du mest pengar på? Onödiga saker. Det andra kallar jag inte att slösa...

Vill du gifta dig? Det känner jag inget behov av.

Vill du ha barn? Nej, fy fan.

Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma? Ha ha. Naturligtvis inte.

Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Vita Huset, Cityakuten, Kalla spår och Maggies nya liv.

Vilka länder har du varit i? Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland (Öst- och Väst-), Frankrike, Nederländerna, Cypern, Spanien, Storbritannien och USA.

Vilka ställen har du bott på? Flera ställen, men alltid hemma.

Vilka husdjur har du? Hund, katt och fåglar. Och min syster hade hästar...

Vad förknippar du ordet skolstart med? Minnen.

Solar du ofta? Aldrig.

Är du bra på att laga mat? Helt värdelös.

Var badar du helst? Badkaret.

Vad dricker du för alkohol? Det mesta, men inte gin.

Vad använder du för droger? Förutom alkoholen: inga.

Vilka djur är du mest rädd för? Råttor och ormar.

Vad tycker du om monarkin? Jag är rojalist.

Vilken musikstil tycker du bäst om? Det mesta, med betoning på pop av alla de slag.

Vilka språk kan du? Har läst svenska, engelska, tyska, franska, holländska och danska.

Har du någon gång skadat dig allvarligt? Inte medvetet.

Vilken kändis är hetast? Ingen aning.

Gillar du att dansa? Ja, men jag gör det aldrig.

Vad har du för klädstil? Kostym eller jeans.

Är du flygrädd? Inte det minsta.

Vad tycker du om rökförbudet på krogen? Fantastiskt!

Hur vig är du? Hur mäter man det?

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.

Vilken är din favoritglass? Choklad!

Tror du på ett liv efter döden? Det gör jag.

Vilket kaffe sörplar du helst? Kaffe går fetbort.

Vilket mobilmärke föredrar du? Sony Ericsson.

Vill du gå ner i vikt? Nej, men omfördela.

Vad har du för personlighet? Det får andra bedöma.

Har du varit deprimerad? Ja, ett antal gånger.

Tycker du om sushi? Jag älskar det.

Tror du på livslång kärlek? Ja, men den är få förunnad.

Vad äter du helst när du ser på film? Smågodis.

Lever dina föräldrar tillsammans? Nej, min pappa lever inte över huvud taget.

Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Ja, om jag hunnit så...

Har du tandläkarskräck? Jag njuter inte av att gå till tandläkaren direkt, men nej, jag känner ingen skräck.

Vad heter du i mellannamn? Jag har faktiskt två mellannamn. Men skulle egentligen haft tre...

Är du en morgon- eller kvällsmänniska? Morgonmänniska. Ingen tvekan.

Var är du född? Stockholm.

Biter du på naglarna? Nej, de smakar så illa.

Är du beroende av något? Människor.

Vilka internetsidor besöker du varje dag? Många, bland annat den här.

Se, det var väl roligt. Gör du sammalunda om du känner för det... =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida