02 mars 2006

Vinter vs. vår

Jag fick precis ett sms från en kompis. Han efterlyste våren, han höll på att bli tokig sa han. Och i morse pratade jag med en kvinna på jobbet som berättade att hon älskar snön och att hon fortfarande kan göra änglar när det kommit nysnö (hon är typ 45).

Människor är ju som bekant olika...

Själv älskar jag snön! Jag blir skitglad när den första snön kommer och känner hur det riktigt spritter i kroppen. Några änglar blir det aldrig, och tyvärr alldeles för lite skidåkning, men det är så otroligt vackert.

Det är klart att jag också tröttnar, men det brukar inte ske förrän nån gång i mars. Så det är nog på gång för mig också. Men just nu känns det fint att världen är vit...

Fast det är klart att jag nånstans också längtar efter våren - värmen, blommorna, fåglarnas kvitter, bara armar och nya fina kläder. Men jag är helt övertygad om att den kommer så snart det är dags. =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida