15 mars 2006

Poetry Slam

Jag läser ganska mycket, mest skönlitteratur - romaner, men också en del deckare. Poesi blir det inte så mycket av. Alldeles för lite egentligen. Men jag har en "husbibel", en diktbok som jag köpte för ganska länge sen och som jag läser i lite då och då, när andan faller på. Författaren är inte så känd i just såna här sammanhang, hon är mer känd som musiker.

Första gången jag läste boken föll jag som en fura. Det är en bok skriven just för mig. Våra yttre förhållanden är inte desamma, men känslorna, upplevelserna och tankarna har vi definitivt gemensamt. Och ett speciellt förhållande till vår mamma...

Boken heter Bli min mamma igen och är skriven av Åsa Jinder (Bonniers, 1991) - och rekommenderas varmt. Boken består av dikter, men som tillsammans blir en berättelse, en berättelse om Åsa och hennes mamma. Och på många sätt en berättelse om Aronson och hans mamma...

Jag kommer med jämna eller ojämna mellanrum att publicera några urval ur boken.

So stay tuned...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida