17 februari 2006

En person värdig att tro på

I dagens DN har de en fin liten blänkare om Paris Hilton (här). Tydligen finns planer på att hon ska spela Moder Teresa i en ny film.

Nån som hört något om skådespelare med trovärdighet...?

Och när vi ändå är inne på ämnet trovärdighet: vad fan håller Erik Fichtelius på med? (här) Han var antagligen den politiske journalist som jag hade störst förtroende för. Nu har allt förtroende för honom blåst all världens väg. Först var han både granskare och dokumentärskapare. Nu går han på privat middag hemma hos föremålet för dokumentären. Har karl'n inget omdöme över huvud taget?

SVT24 har nu tydligen sparkat Fichtelius som projektledare på kanalen (här). Tänk om även Göran Persson kunde förstå vad ansvar kombinerat med trovärdighet och omdöme betyder - och handla därefter.

Oj, nu fick jag in Moder Teresa, Paris Hilton, Erik Fichtelius och Göran Persson i samma text. Men eftersom min text handlade om folk med trovärdighetsproblem slänger jag in George W Bush också, så blir samlingen nästan komplett. Undrar vem som är mest stolt över sällskapet... ;-)

---

PS. Inget ont om Moder Teresa. Hon har inte gjort något som inte förtjänar annat än min allra djupaste respekt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida