17 februari 2006

Nattvaka

Klockan är halv fyra. Jag vaknade kvart i tre och nu kan jag inte somna om. Jag är klarvaken! Fast väääldigt trött...

Jag vaknade av en dröm. Jag drömmer över huvud taget väldigt mycket nu och har gjort så i ett par månader. Normalt drömmer jag tydligen ovanligt lite, jämfört med andra. Det är bara i perioder av uppbrott eller förändringar som jag drömmer mycket. Jag är uppenbarligen i en sådan period just nu, det märker jag även på annat i mitt liv (jag har till exempel gått med en förkylning som vägrar gå över sedan före jul - jag har en före detta pojkvän som menar att förkylningar är tecken på att något händer med en rent själsligt eller mentalt, att man står inför ett vägval). Men vad det handlar om nu vet jag inte. Jag vet bara att jag borde ta hand om det. Men hur gör man det, när man inte vet vad det är?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Att koppla en förkyling med vägval var nog bland det mest udda jag hört. Det låter som om du helt enkelt är väldigt stressad över något och att du genom drömmarna bearbetar detta...Att man vid psykisk ohälsa/stress får ett nedsatt imunförsvar har jag visserligen hört men det där med vägval var en annorlunda omskrivning.
//Bror "Danne" duktig

fre feb. 17, 07:05:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida