25 januari 2006

En full tisdag

Lustigt, klockan är typ 1 och jag borde verkligen sova, men istället sitter jag här och surfar runt på olika bloggar. Läser och njuter. kommenterar ibland men utan substans, jag menar, jag är ju inte helt nykter...

Jag har varit ute med jobbet ikväll. Vi firade av en tjej som ska sluta. Först var vi hemma hos henne, hon bor typ 20 meter från jobbet. Sedan gick vi på restaurang. Vi var på Grill. Jäkligt god mat, trevlig miljö och bra service. Enda problemet är att de har så dålig akustik där. Men i sin helhet väldigt bra. Och trevligt.

Dock en fråga: varför blir det alltid sådant bråk kring notan? Vi var några som tyckte att vi skulle splitta den rakt av. Nej, tyckte en tjej, vi har ätit och druckit så olika så jag vill betala mitt egna. Då föll en annan tjej in och ville göra samma sak. Vi andra bestämde dock att splitta resten. Det visade sig att de där tjejerna hade kunnat splitta - det hade blivit billigare för dem. Hoppas de lär sig till nästa gång...

Men diskuteras skulle det. Dessutom diskuterades det faktum att jag av princip inte betalar dricks. Jag menar, är inte det mitt problem - om det nu är ett problem?

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tyyypsikt tjejer. Tyyyypiskt svenskar. Tyyypiskt dig... ;-)

ons jan. 25, 05:18:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida