05 september 2007

Ny bra tv-serie

Jag såg första avsnittet av Heroes i kväll på TV4. Jäklar alltså. Fortsätter serien så här, så lär det bli en av de bästa serierna Aronson sett. Och jag hoppas verkligen det blir så...

Första avsnittet hette förresten Genesis. Och det förpliktade ju; ni som kan er bibel vet att Genesis också är namnet på Första Mosebok. Och i de här båda fallen torde det betyda Uppkomst. Så mina förväntningar stegrades när jag såg namnet. Och jag blev som sagt inte besviken...

Etiketter: , , ,

1 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Det är också ett namn på en grupp som både haft Peter Gabriel och Phil Collins som sångare. ;)

Skämt och sido.
Heroes är en av förra årets tre bästa serier. Jag tror inte du lär bli besviken.

Dessutom har de som riktmärke att lösa sina mysterier under resans gång och inte nysta in sig i oändliga konspirationer och frågetecken som Lost...och så serieestetiken på det (som jag tycker är det allra skönaste med serien).

Däremot förstår jag inte din besatthet av Idol. Jag tycker det har börjat rent bedrövligt i år.

tors sep. 06, 10:05:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida