27 juni 2007

Min mage

För er som undrar kan jag berätta att min mage undan för undan blivit bättre. Det är nog flera veckor sedan den var svulllen och nästan lika länge sedan den gjorde ont. Fast hela tiden har jag varit rädd för att något ska hända som gör den värre igen.

Och i dag hände det. I eftermiddags fick jag ont igen och magen svullnade rejält. I kväll har jag dessutom haft rejält med gaser.

Så jag fundera över vad jag kan tänkas ha gjort som fick magen att bli sämre igen. Nej, laktos lär det inte vara, för det har jag inte ätit eller druckit sedan i söndags. Till lunch åt jag en fisksoppa. Kan det vara den? Men vad i så fall i den? Och varför just nu, jag äter ju väldigt sällan fisk, och då oftast sushi. Jag menar, jag har ju haft ont i magen betydligt mer än jag ätit fisk...

Nåja, jag hoppas jag är bra till i morgon. Då har jag nämligen mitt laktostoleranstest samt en hel del viktiga möten på jobbet.

Etiketter:

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ang. laktostestet: Glöm inte bort att du ska vara FASTANDE imorgonbitti.
/hälsn. från en som har gjort testet.

ons juni 27, 08:40:00 em  
Blogger Ponte sa...

Det var inte de 2 flaskorna Chablis till fisksoppan som gjorde det??

ons juni 27, 08:57:00 em  
Blogger Aronson sa...

Anonym: tack. Jag missade ju att inte dricka mjölk förra gången jag skulle testas. Men nu tror jag att jag ska komma ihåg allt...

Ponte: ha ha. KAN ha varit...

ons juni 27, 09:20:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida