26 januari 2007

Ute eller inte

Det ryktas om att Leonardo DiCaprio skulle vara bög. Det är en kolumnist i USA, Perez Hilton, som skriver detta på sin webbplats, skriver A-bladet. Anledningen till ryktet skulle tydligen vara att Leo "upprepade gånger" setts med kollegan Lukas Haas, samt att denne varit med Leo på hela hans pr-turné för The Departed.

Återigen detta dilemma: outa eller inte.

Jag vet inte om Leo är bög. Och det är klart att en del av mig är väldigt nyfiken på om han är det eller inte. Å andra sidan: på vilket sätt skulle det vara viktigt för mig eller någon annan att få veta? Å andra sidan igen: skulle en så stor stjärna komma ut som bög skulle det säkert göra mycket för många, många homosexuella över hela världen.

Men vad gäller outing så är jag väldigt osäker på vad jag tycker. Å ena sidan, å andra sidan...

9 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

"Kolumnist och webbplats"?
Vad hände med begreppet skvallerblogg?
Perez Hilton är väl typ Aronson+Hänt i Veckan upphöjt i tretusen.

DiCaprio, VinDisel, Penelope C, Kevin Spacey, John Travolta, Jodie Foster...

Listan på de som "alla säger" alternativt "alla vet" är bögar är lång...vad som är sant vet väl bara de.

Det trista är väl att de fortfarande tvingas springa runt i arrangerade förhållande för att överhuvudtaget kunna få jobb i Hollywood år 2007. Sorligt.

TV-världen har ju däremot börjat öpnna sig mer och mer efter Grey's Anatomy-episoden.

fre jan. 26, 02:13:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har en utmaning. Den verkar vara svår...

3-poängsnivån: Under en vecka måste du avhålla dig från att skapa poster utifrån nåt i Aftonbladet! Nada. Zilch. Nothing. (Helst ska du avhålla dig från att läsa skiten också, för att rensa själen - men huvudsaken är att du inte gör bloggpostningar av det).

5-poängsnivån: Under en vecka ska alla bloggposter baseras i eget content, inte bloggposter utifrån andra media. Inte ens The Times. ;-)

Ingen lätt utmaning att anta, men då vore det ju ingen utmaning.

Se det som en fasta eller tarmsköljning för själen...

fre jan. 26, 02:15:00 em  
Blogger Oswald sa...

*hahaha*
Jonaz - det där var ganska roligt...och lite elakt.

Jag kan bidra med en enpoängsnivå:
Håll dig bara borta från artiklar som utgår från så subtila bloggar som denna.
.
=)

fre jan. 26, 02:34:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Åhh jag har aldrig hävdad att jag skulle vara snäll.. ;-)

Och poängen med en utmaning är väl att det är en *utmaning*, bjuder lite tuggmotstånd och kräver lite ansats.

fre jan. 26, 03:14:00 em  
Blogger Aronson sa...

Oswald: "Kolumnist och webbplats" tog jag från A-bladets artikel. Jag brydde mig aldrig om att kolla fakta. Jag borde kanske ha lärt mig vid det här laget att man inte kan lite på vad de skriver...

Jonaz: kanske, kanske inte antar jag utmaningen. Jag ska fundera. Men vad är det för larvigt poängsystem? Jag vill ju ha något vettigt i stället... ;-)

Båda två: men kan ni inte ge mig lite argument i den fråga jag egentligen ville belysa: outa eller inte...

fre jan. 26, 03:51:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Se det så här - hur skulle du ha reagerat om nån outade dig ofrivilligt på låt oss säga en ny arbetsplats...?

'Nuff said.

Do unto others osv osv

fre jan. 26, 04:08:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag kan inte se något dilemma. Men kan inte lägga skyldihet eller ansvar på någon, kändis eller inte, att stå som förebild och föredöme för världens homosexuella. Det är bra om man kan och vill vara det, men det måste vara helt och hållet upp till var och en att välja det i så fall.

fre jan. 26, 04:29:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Om jag får lägga mig i... Det som är problemet är ju att man överhuvudtaget måste fundera på om man ska berätta vilken läggning man har.

Visst kan det vara intressant att veta (jag är ju nyfiken av naturen :0). Men att det blir sånt rabalder om nån är homosexuell och just därför avstår från att vara öppen med det är ju så trist.

Jag tycker alla ska komma ut på det sättet att de ska vara som de är. Men det kanske är en utopi?

fre jan. 26, 07:23:00 em  
Blogger Walentine Andersson sa...

Jag tycker att diskussionen missar något väldigt viktigt när det gäller Leos eventuella homosexuella läggning och det är hur fan jag ska få tag på hans telefonnummer. Han är ju min dröm!

lör jan. 27, 04:26:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida