15 januari 2007

Svenska Idrottsgalan 2007

Jaha. Så var Idrottsgalan över för den här gången. Och tänk så det kan ske. Jag satt under programmets gång och funderade över en blogg. Jag visste precis hur jag skulle skriva:

Jag vet inte om Idrottsakademien är väldigt förutsägbar eller om jag är duktig (synsk). För i kategori efter kategori vann den person jag gissade. Inte nödvändigtvis den jag ville, men den jag gissade. Hela vägen igenom. Inga överraskningar alls.

Men så kom ju då Jerringpriset.

Men jag kan väl säga så här: Idrottsakademien ÄR förutsägbar.

Svenska folket är det inte. Eller är de?

I vilket fall: Grattis Susanna Kallur! Det har du verkligen förtjänat.

Även om jag hade trott att Tre Kronor skulle vinna.

I övrigt, som sagt, inga överraskningar: Nicklas Bäckström, Bengt-Åke Gustafsson, Tre Kronor, Björn Lind, Anna Carin Olofsson och Anette Norberg. Och så Susanna Kallur.

Bäst i kväll: Lena Philipsson

Sämst i kväll: Rolf. Och Shirley Clamp. Och märkliga tal, för att inte säga pinsamma. Hmm.

3 kommentarer:

Blogger annen sa...

Shirley Clamps frisyr var så ruggigt ful! Ungefär som PH:s urringning! ;)

tis jan. 16, 10:33:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag funderade faktist på om inte Lena "förbättrat" sina bröst lite...

tis jan. 16, 11:51:00 fm  
Blogger annen sa...

Försämrat heter det ;) Men, jo det kan säkert stämma.

tis jan. 16, 02:57:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida