14 december 2006

Julkalender i teve

Jag och en kollega började prata gamla julkalendrar i SVT i dag. Och det blev verkligen en promenad på Minnenas allé. Det blev diskussion om vem man gillar bäst och vilka man över huvud taget kommer ihåg. Jäkligt kul!

Teskedsgumman och Trolltider är de som folk mest brukar säga är de bästa kalendrarna. Men det finns ju så många bra! Jag skulle aldrig kunna välja ut den bästa. Eller den sämsta, för det finns ju en hel del mindre bra också...

Fast årets kalender, LasseMajas Detektivbyrå, tror jag kommer att räknas in bland de absolut bästa.

6 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Hm. Det lilla jag sett av årets julkalender gillar jag inte alls...men jag är väl inte målgruppen heller. :)

Mina favoriter är Trolltider, Staffan&Bengt och Sune.

tors dec. 14, 01:35:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag minns nästan bara Lillstrumpa. Det var fina tider med fina barnprogram.

tors dec. 14, 05:28:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag minns nästan bara Lillstrumpa. Det var fina tider med fina barnprogram.

tors dec. 14, 05:29:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Och jag är väl ensam som tycker att kalendern med Pernilla Wiberg var bäst =)

tors dec. 14, 11:36:00 em  
Blogger annen sa...

Favoriterna är Kurt Olsson, Sunes jul och Greveholm :) Hatade förra årets! Den i år kan som du säger bli en favorit!

tors dec. 14, 11:45:00 em  
Blogger Aronson sa...

Kalendern med Pernilla Wiberg? Vilken var det?

fre dec. 15, 01:57:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida