19 december 2006

Ensam i jul

Sedan jag blev vuxen har jag firat jul på många olika sätt: med olika konstellationer av min familj, jag har jobbat, ensam hemma, ensam i lånade lägenheter (i ett fall även en sommarstuga), ensam i London och med kompisar (en åt gången) . Och det har varit ganska okej. Det har alltid varit självvalt, mer eller mindre.

I år ska jag fira ensam hemma. Och för första gången, faktiskt, ser jag inte alls fram emot julen. Jag tycker det ska bli tråkigt, tråkigt, tråkigt. Vilket i och för sig kan bero på att jag känner att jag i år för första gången inte haft något alternativ. Och att jag inte riktigt kollat om det finns några alternativ...

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du är aldrig ensam, darling. Jag ska jobba. 16 timmar :-)
På juldagen är det traditionsenlig utgång. Du är välkommen.

tis dec. 19, 07:38:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Följ med till norrland o upplev en vinterv... Nja kanske inte så vit i år... Risken är förstås att du får jobba hårt som handikappledsagare på resan... :-P

tis dec. 19, 09:00:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Skönt när det är självvalt, men urtråkigt när det inte är det. Jag har valt att dyka upp till Kalle Anka (för att slippa julmaten) för att få lite kaffe och pepparkaksflarn, senare julklappar och sist en trevlig middag som inte är julmat för fem öre. Det upplägget passar mig rätt bra.

tis dec. 19, 10:59:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag har ingen lust att åka till mina päron. Funderar på om man skulle stanna här ändå...

ons dec. 20, 08:36:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida