23 november 2006

Fin i håret

Jag har varit ute på lunchen och köpt en ny hårtrimmare (och skäggtrimmare). Och det där är en hel vetenskap alltså. Hur farao ska man kunna förstå skillnaden mellan dem och varför jag ska välja den ena före den andra?!

Min förra trimmare var av en riktigt dålig kvalisort. En Panasonic som tröttnade efter bara några få användningar. Sedan fick jag ladda den efter varje gång. Min förra dessförinnan, tillika min första, var däremot skitjättebra. Tyvärr finns inte den kvar i handeln. Men den höll fyra år. Riktigt jäkla bra. Och det var en Philips.

I vilket fall så hade jag tur, jag fick tag på en riktigt duktig expedit på Åhléns som kunde guida mig igenom. Den Philips de hade tyckte hon inte var bra, så den skippade jag. Men tillsammans kom vi fram till den jag väl köpte - en BaByliss.

Men Gud nåde henne om hon har fel...

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är JÄTTESVÅRT att hitta en bra. Jag är inne på min... fjärde tror jag. Alla har varit av olika märken och alla prisklasser men skräp - det har de varit allihop!

tors nov. 23, 01:05:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Gud så sött namn på märket!.. ; ) Du blir nog jätte fin ska du se.

tors nov. 23, 06:28:00 em  
Blogger Andreas sa...

Jag har några enkla kriterier.

- Sjysst design
- Keramiksaxar.. eller, ja, det där som klipper liksom. Det ska vara nåt med keramik iaf så det inte behöver smörjas in.
- Uppladdningsbart batteri
- Vattentät

Just nu har jag en från.. eh.. fan, jag har ingen aning, hittade den på Siba iaf och är jävligt nöjd =)

fre nov. 24, 11:16:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Uppladdningsbart batteri håller jag med om. Och keramikknivarna (tror jag det heter).

Men designen bryr jag mig inte om. Den ska ju bara ligga i badrumsskåpet ändå. Men den ska vara skön att hålla i handen. Vattentät har jag aldrig tänkt på, men det kanske vore ett kriterium.

Dessutom vill jag ha att batteriet ska hållas uppladdat länge, så man slipper ladda så ofta.

fre nov. 24, 11:40:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida