06 oktober 2006

Omvälvande

Jäklar, vilken förmiddag det har varit. Jag har verkligen varit uppe i varv. Ordentligt.

Det började med regeringsförklaringen följd av Reinfeldts uppläsning av statsråden. Och med tanke på vilken regering det blev, en oerhört stark sådan, med Carl Bildt som det klart mest lysande stjärnan, pumpade mitt adrenalin igång ordentligt.

Och så gällde det ju att försöka läsa analyser av den nya regeringen.

Och så kom nyheten om att Kristina Lugn och Jesper Svenbro(?) blir invalda i Svenska Adademien.

Och så hade Aftonbladet länkat till min blogg, så det bara rasslade till i antalet besökare. Kul, förresten.

Och så blev det helt plötsligt hysteriskt mycket på jobbet. Fan, också.

Och till råga på allt var Annika Lantz i sitt esse idag. Åtminstone under sin första timme. Gäst var bland andra Olle Palmlöf, som pratade om sitt nya program Böglobbyn. Och han växte lite i mina ögon. Men eftersom jag har hört en del negativt om hans program, så avvaktar jag att ha för höga förväntningar...

Och så ville jag skriva vad jag tycker om den nya regeringen, men klarade inte av det. Det blev för mycket...

6 kommentarer:

Blogger Rexxie sa...

Var har AB länkat till dig? Nu blev jag nyfiken...

fre okt. 06, 01:50:00 em  
Blogger Aronson sa...

http://blogg.aftonbladet.se/1/perma/123546

fre okt. 06, 02:05:00 em  
Blogger Oswald sa...

Oj, där var ju jag åxå.
Vi kan kändisfesta ikväll då Aronson!
=)

fre okt. 06, 02:26:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Oswald. Fram med champagnen bara...

=)

fre okt. 06, 02:33:00 em  
Blogger Oswald sa...

Jag drack en sån massa igår så jag avstår nog idag... :)

fre okt. 06, 02:41:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Oj. Jag har inte läst en enda tidning idag eller kollat på TV så jag har missat ALLT.

fre okt. 06, 05:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida