21 oktober 2006

En 50-årig besvikelse

Jaha, så var kvällens stora gala över. SVT fyller 50 år och det firade man i kväll med en gala. Men vilken besvikelse. Jag trodde att det skulle vara mycket mer klipp och tillbakablickar, gårdagens och dagens trotjänare, stjärnor och tv-personligheter i en salig blandning. I stället var det... ett artistuppträdande. Av i och för sig många bra artister, men samma som alltid. Har SVT något slags livstidskontrakt med Charlotte Perelli eller? Och Tommy Körberg? Och Björn Skifs? Fast de två sistnämnda sjunger åtminstone bra...

Peter Jöback var tydligen sjuk. Eller upptagen. Eller också har hans kontrakt gått ut, för han var inte med den här gången...

Annars var kvällens enda behållning min älskade, älskade Lena Ph. Först sjöng hon en av mina favoriter: Jag känner. Och i slutet gjorde hon ett utmanande och sexigt potpurri på gamla barnprogramlåtar, som till exempel John Blund, Fem myror är fler än fyra elefanter och Humle och Dumle. Jättekul!

Och Sissela Kyle höll jag på att glömma. Hon var ju skitrolig också. Som vanligt...

Men som sagt, jag hade önskat mer av tv-personligheterna och gamla och nya klipp från de 50 åren...

Och förresten: det var en del tal också. Men varför var de av främst personer som inte jobbar kvar på tv längre, som till exempel Kattis Ahlström och Arne Hegerfors?!

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

O. Vi har samma smak, du och jag.

lör okt. 21, 10:34:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Håller helt med! Vilken besvikelse det var! Jag ville ha NOSTALGI! Det var bara en stor suck...

Lena Ph och "Jag känner" var det enda som var riktigt bra.

lör okt. 21, 10:41:00 em  
Blogger Aronson sa...

Och ändå, Jerry, satt Carola i publiken... ;-)

lör okt. 21, 10:42:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Ja men vad är det med Charlotte Perelli??? Hon dyker ju upp på alla galor men har hon någon karriär att tala om!

lör okt. 21, 11:01:00 em  
Blogger Aronson sa...

Hon har en halvtaskig hit med Take me to your heaven, men annars inget.

Och vilken jävla frisyr hon hade i kväll då! (som alltid i och för sig...)

lör okt. 21, 11:05:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jo, jag såg det... men hon kan ju inte vara med på allt i år... (;-)

sön okt. 22, 12:30:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag tycker så klart att Perrellis frilla var smashing. Men Lenas första klädsel i kombination med Jag Känner var klart bäst och snyggast.

sön okt. 22, 10:40:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Lena är alltid bäst och snyggast...

=)

sön okt. 22, 11:54:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida