21 oktober 2006

Bättre än sitt rykte

I kväll har jag varit hemma hos min mycket goda kollega, och vän, för att äta surströmming - för första gången någonsin. Vi hade hela klabbet: surströmming, rödlök, gul lök, etc etc. Och så då strömmingen. Och visst, det luktade unket, men inte så illa som jag trott. Och visst bör man öppna burken utomhus, och göra sig av med den så fort som möjligt efteråt, men värre än så var det inte. Och fisken var ganska god. Och då är jag ändå ingen fiskperson. Fisk är verkligen inte min favoritmat (förutom sushi, som jag älskar. Och lax.).

Surströmming är inget jag kommer att sukta efter i framtiden. Men blir jag bjuden, kommer jag helt säkert att tacka och ta emot...

=)

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Äntligen! Nu är vi minst 2 i stan som äter suring då... ;-)
Välkommen i klubben!

lör okt. 21, 12:19:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Nåja....

...jag känner faktiskt en äcklig eftersmak komma spirande.


;-)

lör okt. 21, 12:33:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida