18 oktober 2006

Fin till festen

Men alltså, fan alltså. Förr hade jag aldrig några problem att välja slips. Eftersom jag använde slips i princip varje dag tog jag bara en i högen när jag behövde en. Nu när jag inte använder det så ofta blir det ett jäkla arbete varje gång. Den, eller den, eller den. Omodern? Ful? Passar den? Och så vidare...

För jag ska på cocktailparty i morgon. En av våra avtalsparter på jobbet har ordnat en liten sammakomst för att fira att de bytt namn. Eller, rättare sagt, gått ihop med ett annat företag, och därigenom också bytt namn. Det ska bli kul. Jag gillar sånt. Även om jag är skitdålig på att mingla. Verkligen skitdålig. Jag kommer aldrig på något att säga.

5 kommentarer:

Blogger Herr Planström sa...

Alltså, det beror ju på så mycket, som vilka skor du ska ha, vilken skjorta du har, vilket bälte om du har ett sånt i midjan, och inte minst kostymen. Vad klarar kombinationen kläder i övrigt av för slips. En svart kostym med en ljusare blå skjorta under ser fantastisk ut med en beigebrun slips, även om det inte är den första färgen man tänker på.

Just nu är det mycket med ränder och rutor och exotiska mönster. På slipsen, resten ska helst gå i gråskala. ;)

tors okt. 19, 12:20:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ahh, jag ar ocksa en vardelos minglare. Ska vi ga en kurs?

tors okt. 19, 09:37:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jag har på mingelkursen.

tors okt. 19, 11:17:00 fm  
Blogger Unknown sa...

Det finns bara en typ av slipsar: stickade. Alla färger funkar.

Jag har vg på mingelkursen och kan prata lättsamt om allt. Kan hålla en 20p-kurs med kursstart inför julborden, whatta you say?

tors okt. 19, 11:53:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ja, jag vill gärna gå mingelkurs. Du verkar nu ha tre studenter, Pojkfröken. När börjar vi? =)

För övrigt kan man inte, jag upprepar, kan man inte ha en stickad slips. Det går fetbort!

tors okt. 19, 01:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida