17 oktober 2006

Höst- och vinterrock

Hösten har kommit, och snart är även vintern här. Så det gäller att börja se om sin höst- och vintergarderob. Själv har jag en rock som jag haft i, tror jag, fem säsonger, det här skulle bli den sjätte. Så frågan är om jag ska köpa ny, eller om den orkar en säsong till. Varje år har jag tänkt köpa nytt, men också stupat på att jag inte hittat något jag velat ha. Och också tyckt att typ "den duger nog en säsong till". Men frågan är hur länge den orkar med.

Fast jag har i och för sig en mycket varm dunjacka som jag tar på mig om det blir riktigt kallt. Och som jag skulle kunna börja använda mer frekvent, även vid andra temperaturer, menar jag.

Om jag nu skulle köpa nytt, vet jag i alla fall vad som är inne. Det är nämligen inte så svårt att räkna ut när man går på stan. De finns överallt: Korta rockar, som slutar en bit ovanför knäna, lite breda nertill, stora slag, axelklaffar. Och svarta. Konformismen är slående.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så var det det där med myror och skit igen...

Kolla tillexempel här om du vill veta vad som är inne.
http://www.kingmagazine.se/king/articlelisting.aspx?id=17458&article=21173

tis okt. 17, 01:29:00 em  
Blogger Aronson sa...

Tack, men jag är egentligen ganska ointresserad av vad som är inne. Det är konformismen som intresserar mig mer. Och som förundrar mig...

tis okt. 17, 01:39:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida