25 september 2006

Undersökningen

Undersökningen började inte så bra. Jag fick sitta i nästan 35 minuter i väntrummet innan jag fick komma in. Å andra sidan fick jag ju då tillfälle att studera Derek Jacobi. Jo, för han satt där också. Eller ja, det var kanske inte han då. Men han var väldigt lik.

Sen fick jag då komma in, ta av mig naken på underkroppen och krypa upp på bristen. Och så stoppade doktorn först in ett finger och sedan slangen. Slangen är ca en centimeter i diameter och med en kamera längst ut.

Och fy fan vad ont det gjorde. Slangen skulle ju upp ca en meter i tarmen. Och tarmen har tre kraftiga krökar, och när han skulle genom respektive krök gjorde det djävulskt ont. Fy fan.

Men man är ju en viking. Så jag bet ihop. Och avböjde den erbjudna värktabletten...

Både läkaren och sköterskan påpekade att det inte var helt rent i tarmarna. Sköterskan frågade till och med om jag druckit båda flaskorna. Och med tanke på gårdagen blev jag nästan lite sur. Men jag sa inget, utan bara "Ja"...

Cirka 20 minuter tog det. Läkaren hittade inget särskilt, men tog några prover som jag ska få svar på om några veckor. Fast vi diskuterade lite olika orsaker till mitt magonda, och både han och jag hade en teori. Och eftersom vi båda hade samma, så är det säkert så.

Men det återkommer jag till...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Låter grymt otrevligt.

mån sep. 25, 04:02:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Vi vill höra allt om "diagnosen", viking.

mån sep. 25, 06:42:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida