08 september 2006

Mitt val har testats

Jag har sett Testa ditt val på SVT i kväll. Det var ett program där man fick ta ställning i olika sakfrågor för att sedan få veta vilket parti man står närmast i just de frågorna.

I studion fanns människor ur olika kategorier, bland annat förstagångsväljare, företagare och pensionärer som fick svara på frågor. Detsamma kunde vi som tittade göra - via sms eller via nätet. Jag svarade via sms. Det tar därför lite tid innan jag får mitt svar...

Jag var till en början tveksam: två timmar med en massa politiska frågor att ta ställning till. Men det var faktiskt jättekul. Man hade lättat upp programmet; man blandande olika småintervjuer med "vanliga" människor med sketcher och mer seriösa samtal med den politiska kommentatorn Karin Andersson och professor Tommy Möller.

Dessutom var programledarna två av mina favoriter: Peter Jihde och Carin Hjulström-Livh.

Det går att göra testet på nätet. Jag rekommenderar det.

Mitt resultat?

Fp 63 %
M 58 %
C 58 %

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Mp 78%
V 68%
S 65%

Ja, ifall du undrade alltså ;)

lör sep. 09, 01:52:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag har knappt kunnat sova i natt, Anna...

;-)

lör sep. 09, 07:24:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Gjorde det också. Men hatade Jihdes förutsägbara sportcrap.
Roade mig också med att räkna fjollor i panelerna.

lör sep. 09, 10:19:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Jag hittade bara en, Kimman. Bland Sångrösterna...

Och jag gillar Jihde. Men jag gillar ju sport också...

=)

lör sep. 09, 10:24:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida