28 augusti 2006

Går det över?

Det sägs att ingen är så sjuk som en sjuk man. Jag kan naturligtvis inte tala för alla män, men jag vet att i mitt fall så är det helt klart så. När jag blir sjuk, framför allt när jag blir förkyld, då blir jag riktigt, riktigt jättejättejättesjuk. Jag orkar egentligen bara ligga och tycka synd om mig själv. Och när det är som allra värst är jag helt övertygad om att jag ska dö. På allvar.

Fast det värsta, egentligen, och som faktiskt är riktigt nedbrytande, är att jag har en stor rädsla för att jag alltid kommer att vara sådan, att förkylningen aldrig kommer att gå över. Att jag i stället alltid kommer att vara snuvig, svag och feberyrande.

En riktig mardröm - fast i verkligheten. I alla fall i min fantasi...

4 kommentarer:

Blogger Fredrik sa...

Jag har hört att man kan få bloggförbud i över en vecka om man är förkyld och gnäller, så var försiktig...
Snyt dig och kom med i matchen istället!

mån aug. 28, 01:42:00 em  
Blogger Oswald sa...

Hur mycket feber har du egentligen?
Runt 39-40, eller?

mån aug. 28, 01:49:00 em  
Blogger Aronson sa...

*garv*

Jag har ingen feber över huvud taget nu. Det är bara det att det är så synd om mig. Jag är svag och snuvig. Och har ont i huvudet.

Och ja, jag erkänner: mitt bloggande har kanske inte varit på topp den senaste tiden. Men försök komma på något själva att skriva när ert huvud värker, ni är svaga och näsan rinner...

Uj, uj, uj, vad det är synd om mig.

;-)

mån aug. 28, 01:55:00 em  
Blogger Aronson sa...

Korrigering: jag har haft feber tidigare i helgen, men den har i princip gått över nu.

Så att ingen missförstår...

:-/

mån aug. 28, 02:38:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida