23 juli 2006

En skitattack

Jag kommer antagligen inte att gå i tåget på Stockholm Pride i år. Det känns som att jag gjort det, och att det inte är skitskoj. Om jag får erbjudande om att åka med i en vagn kommer läget i ett annat läge. Då syns man ju i alla fall... ;-)

Så tänkte jag. Men sen hände det här i Riga, och jag får väl ompröva mitt beslut. Jag menar, vi måste väl visa de där ligisterna att vi är många, eniga och starka - och att vi faktiskt är att räkna med. Jag menar, det är en sak att inte gilla oss, men en helt annan att försöka förbjuda oss, att attackera oss eller, ännu värre, slänga bajs på oss - höjden av förnedring, både för dem som blev kastade på, men också, och kanske framför allt, för dem som kastade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida