06 juni 2006

Intelligensbefriat

Jag har precis sett X-men (den första). Fy fan vilken dålig film! Tänk, här har de ett jäkligt smart uppslag; folk med olika talanger. Och så går de och förstör det genom att låta några intelligensbefriade männisikor skriva manus.

För det går att göra något bra av en sådan idé. SVT hade en serie för något år sedan som hette De utvalda. Temat var detsamma, om än inte lika actionbetonat. Men den handlade om att vissa utvalda människor fått olika talanger (en var). Skillnaden mot filmen är att manuset var bra, liksom skådespelarna, regissören etc. Det går ju att vara intelligent och ändå tjäna pengar. Det har vi ju bevis för, även i Hollywood...

4 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Hoppsan då.
Jag tycker de två första X-menfilmerna är oerhört intelligent gjorda för att vara Hollywood och byggapå en serietidning.
Tycker Bryan Singer är en genial regissör som vågar väva in sina egna efarenheter av homosexualitet och utanförskap i sina filmer.
Snacka om att se samma film på helt olika sätt.

tis juni 06, 09:57:00 em  
Blogger Aronson sa...

Enda anledningen till att se tvåan och trean stavas James Marsden...

;-P

ons juni 07, 09:42:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Vänta ... James Marsden, sexig? X-men 1 dålig? Aronson, din blogg har blivit hackad av någon med riktigt kass smak :D

Det bästa jag kan säga om James Marsden är att han är kort. Kolla in platådojorna han har på sig i museiscenen.

Tacka vet jag Wolverine (och senare, Colossus).

ons juni 07, 03:39:00 em  
Blogger Aronson sa...

Marsden är längre än jag. Jag tror att jag läste att han är typ 179...

ons juni 07, 05:08:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida