27 juni 2006

En fackpamps vardag

Jag är vice ordförande i SACO på min arbetsplats. Det betyder vanligtvis inte så mycket rent arbetsmässigt, framför allt eftersom vi har en ordförande som tar på sig mycket arbete - och som gör det bra. Jag har hoppat in på något möte någon gång, och får lite PM, policys och annat att läsa emellanåt, annars, som sagt, ganska lugnt.

Men nu har vår ordförande semester. Och vips blev det annat ljud i skällan. Jag har hållit på med SACO-jobb i princip hela dagen i dag. Det har varit än det ena, än det andra: kategorisering inför lönesamtal, nya tjänster och annat. Mitt vanliga jobb har nästan helt fått stå åt sidan.

Puh. Det kostar på att vara fackpamp...

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Det var just vad jag tänkte när jag träffade dig; Gu sicken fackpamp! Eller var det fuckpump?

tis juni 27, 02:15:00 em  
Blogger Aronson sa...

*garv*

Förhoppningsvis det senare... ;-)

tis juni 27, 04:40:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida