20 maj 2006

Typiskt amerikanskt

Eftersom jag ligger sjuk hemma i kväll, passade jag på att hyra ett par filmer på väg från doktorn. Fast jag vet ärligt talat inte om jag blev lyckligare för det:

1. Välkommen till familjen
En typisk hjärndöd amerikansk komedi, med bland andra Sarah Jessica Parker och Diane Keaton. Sarah Jessica spelar en stiff kvinna i karriären som ska fira jul med, och träffa för första gången, sin pojkväns familj - som är något bohemisk. Förutsägbar så det sprutar om det, dåligt regisserad och... nej, bara så jävla dålig!

Men Gud vad Claire Danes har blivit vacker!

2. kiss kiss bang bang
Också amerikansk, med bland andra Robert Downey Jr och Val Kilmer. Ett försök att poppa upp ett dåligt manus genom att låta berättaren, Downey Jr, prata direkt till oss i publiken. Och med snabba klipp och stopp i filmen. Men, faktiskt, det är ju redan en gammal och beprövad metod. Kändes varken nytt eller fräscht. Filmen försökte även driva med amerikansk film, men föll tyvärr ganska platt där. Om man har en historia kan man väl berätta den rakt av? Annars är det kanske bättre om man håller tyst!

Jag hade läst någonstans om kyssen mellan Downey Jr och Kilmer. Men vad fan, det var ju ingen kärlekskyss, utan bara ett försök att skyla andra aktiviteter. Mycket skrik för lite ull, som gumman sa när hon rakade svinen...

Men kul att se Robert Downey Jr igen. Hoppas han håller sig på rätt sida drogerna den här gången. Och fan vad åren har farit illa med Val Kilmer; han som var så fruktansvärt snygg för några år sedan...

Tja. Det bästa jag kan säga om de båda filmerna är väl att de dödade några timmar för mig...

1 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

"Mycket skrik för lite ull, som gumman sa när hon rakade svinen"
Hahahaaa.

lör maj 20, 12:47:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida