20 maj 2006

Eurovision Song Contest - finalen

Här är mina favoriter (utan inbördes ordning):

1. Schweiz (texten är vämjelig, men jag gillar melodin. Och Andreas Lundstedt)
2. Norge (fin melodi, trots att den känns väldigt 90-tal)
3. Spanien (häftig låt, ännu häftigare koreografi)
4. Danmark (klart bättre än sitt rykte)
5. Litauen (häftig låt, häftigt framförande; väldigt ironisk!)
6. Storbritannien (växer för varje lyssning)
7. Grekland (växer också. Synd att hon gjorde ett så dåligt framförande bara)
8. Finland (med viss tvekan)
9. Kroatien (det trodde jag aldrig i torsdags)
10. Sverige (vilket framförande. Vilken röst. Vilken Carola!)
11. Turkiet (Cool. Och såg ni Dansaren? Vilken dröm!)

Borde varit 10, blev 11. Men vem ska jag rösta på...?

I övrigt gillar jag som vanligt Pekka Heino. Men hur kan människan säga att dekoren är vacker?

För min kritik från i torsdag kvarstår: alltför snabba klipp. Och dekoren är fruktansvärd. Vissa artister försvinner i bluddret!

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Min vän, vad har du druckit ikväll egentligen?? CH?? ESP??

lör maj 20, 11:32:00 em  
Blogger Aronson sa...

Pepsi Max, Jonaz. Även om jag starkt längtade efter en whisky...

sön maj 21, 12:26:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ja jag behöver nåt starkt nu...

sön maj 21, 12:39:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Vilka höll du själv på, förresten? Malta?

sön maj 21, 12:45:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Rumänien då?

sön maj 21, 01:01:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ordbankaren: Ha ha. I got a little carried away...

Men hon är duktig och proffsig, det kan ingen ta ifrån henne. Men låten är inte bra, och hon har åsikter som till och med kan få en sten att börja gråta.

sön maj 21, 10:57:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida