18 mars 2006

Ett fenomen

Nu har jag surfat runt en del bland olika bloggar, och det är påtagligt vilket Carola-hat det verkar finnas. Folk hatar verkligen denna kvinna. Men kom igen ni alla: hata är ett oerhört starkt ord!

Själv gillar jag Carolas röst och hennes professionalism. Därutöver gillar jag henne inte alls. Hon har en oerhört snedvriden människosyn och hon verkar ha en rejäl dos dubbelmoral. Jag tycker också att hon är dålig på att välja bra musikmaterial. (Dessutom förstår jag inte hennes val av män...) Men att utifrån det säga att jag hatar henne, det vore att kraftigt överdriva.

Jag är helt övertygad om att Evighet vann av en enda anledning i kväll: Carola sjöng den. Det är nämligen en tämligen medioker låt. Så visst, vi har Carola-hatare, men vi verkar ha ännu fler Carola-fanatiker - folk som inte kan se skillnad på låtar och artister. Hur det sedan finns bögar som skriker sig hesa för hennes skull, det har jag nog ännu svårare att förstå. Har ni inte blivit tillräckligt nedtryckta som ni har? Måste ni ha ännu en människa som kränker er? Har ni inte fått nog?

Carolas nästa steg i karriären verkar vara att hon vill slå utomlands. Det kan hon säkert göra, men då måste hon verkligen skaffa sig en annan repertoar. Den musik hon har gjort hittills slår inte utanför Sveriges gränser. Hon bör skaffa sig bättre låtskrivare, med internationell erfarenhet och kunskap.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida