20 februari 2006

Taktik eller köra för fullt

Ordet för dagen i OS verkar vara läggmatch.

Lag Anette Norberg (det svenska damlaget i curling) anklagades tidigare i dag för att ha lagt sig i sin sista gruppspelsmatch (här). Detta för chansen att få en lättare motståndare i semifinalen.

I kväll har Bengt-Åke Gustafsson i SVT:s sändning uttalat sig på ett sätt som gör att man kan tolka honom som att Tre Kronor eventuellt kan lägga sig i sin sista gruppspelsmatch i morgon. Också av den anledningen att man vill ha en enklare motståndare i kvartsfinalen.

Diskussionerna går höga om vad som är rätt och riktigt.

Själv vill jag mest lägga mig i sängen - jag är trött som få. Så min åsikt i frågan får jag återkomma till...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida