18 februari 2006

2 + 1 = en komplett trio

Nu har jag äntligen hittat den tredje musketören, den felande länken eller, om man så vill, nyckeln i låset.

Jag har tidigare haft två favoriter, och det har faktiskt känts lite futtigt. En eller tre ska man ha, det är så det brukar vara: en har man om det är någon som är alldeles utöver det vanliga, och tre för att bevis körs bäst i tre. Alltså: nu har jag tre, och då kan jag ju bara inte ha fel. Eller så...

Jag pratar om favoritexpertkommentatorer i teve.

Jag har alltid gillat Glenn Strömberg i fotboll och Lotta Falkenbäck i konståkning. Båda är kunniga, pedagogiska, fulla av humor och oerhört engagerade. Det sistnämnda gäller nog framför allt Lotta Falkenbäck. Jag kan riktigt se henne framför mig när hon sitter där framför rinken: ögonen glöder, hon sitter framåtlutad så långt som möjligt i stolen och så pass koncentrerad att stackars Roger Blomquist får slå henne i huvudet med en stekpanna för att "väcka" henne.

Men nu har jag som sagt hittat en till: den där musketören, länken eller nyckeln, nämligen Niklas Wikegård i ishockey. Väldigt kunnig, väldigt bra på att förmedla sin kunskap, rolig och engagerad. Jag vet inte hur jag kunnat missa honom tidigare, men antagligen på grund av att jag inte kollat så mycket hockey på senare år...

Är det någon som vågar säga emot...?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida