18 februari 2006

En tävling i musik

I kväll börjar Melodifestivalen! Och utan att ha hört en enda låt vågar jag nästan lova att det kommer att stå mellan Linda Bengtzing, Magnus Bäcklund och Andreas Johnson. Artisterna har väldigt stor påverkan på låten, alltför stor. Det är därför nästan alltid lätt att förutse vilken låt som går vidare. Fast helt säker kan man ju inte vara...

Men det är klart att jag ska kolla i kväll. Jag är ingen fanatiker på något vis, men jag missar ogärna en melodifestival. Jag tycker att det är skitkul, även om jag tycker att det här systemet med fyra deltävlingar och en final är lite för mycket. Men det har ju pratats om att tävlingen ska göras om till nästa år. Vi får väl se hur det blir med det.

I övrigt är en av mina stora favoriter programledare i år: Lena Philipsson! =D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida