02 mars 2007

En ensam mans kamp

Riksåklagaren, RÅ, har beslutat att inleda en förundersökning med anledning av skivbolagsdirektören Billy Butts nionde (?) ansökan om resning. Oerhört intressant. Billy Butt är verkligen enträgen. Och skulle det visa sig att han i en eventuell ny rättegång får rätt, är det antagligen en av de största rättsskandalerna i svensk historia.

Jag såg förresten Billy Butt på mitt första och samtidigt sista besök på Spy Bar (nån gång kring 97-98). Han var omsvärmad av unga tjejer. Så jag tror inte att han åtminstone vid det tillfället hade behövt våldta någon...

Etiketter: , ,

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Är det verkligen fråga om att "behöva" våldta el. ej?

fre mars 02, 12:27:00 em  
Blogger Aronson sa...

Nej, det är det inte. Det var dåligt formulerat av mig. Våldtäkt har ju inget med sex att göra.

fre mars 02, 01:07:00 em  
Anonymous Anonym sa...

I slutet av 90-talet befann jag mig på Franska Rivieran. En eftermiddag, vid ett övergångsställ, så blev jag uppvaktad av Billy Butt. Han ville ha med mig på fest på kvällen. Jag blev väldigt överaskad! Jag var inte alls särskilt uppklädd och det är nog enda gången jag fått ett sådant erbjudande på det viset! Jag tackade nej, tack och lov. Jag skulle resa hem just den dagen. Jag behövde inte ens fundera på om jag ville gå på fest. Billy Butts attityd gjorde att jag troligtvis hade tackat nej i alla fall, och jag var inte intresserad av att gör sångkarriär. När jag senare läst om anklagelserna mot Billy Butt så är det lätt för mig att tro på tjejerna. Min magkänsla säjer att tjejerna har rätt....

fre mars 02, 01:40:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Om jag som kvinna står och talar med en man så innebär inte det att jag vill ligga med honom. Inte ens om jag ler mot honom eller skrattar med honom så betyder det att vi ska gå hem och ha sex. Så att han var omgiven av kvinnor har väl inte med skuldfrågan i våldtäktsfallen att göra..?

fre mars 02, 01:55:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Magkänsla hit o dit. Låt oss inte agera folkmob. Kanske va det så att han va en snuskgubbe som utnyttja sin ställning. Kanske lurendrejare. Kanske gick dessa osäkra tjejer med på spelet. Kanske dom kände sig lurade och utnyttjade när de visa sig att karln inte leverera. Kvinnor är ju inga lamm alla gånger.

fre mars 02, 02:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Kvinnor är verkligen inga lamm! Allt annat än lamm. ROVDJUR!

fre mars 02, 02:45:00 em  
Blogger Tomas sa...

Billy Butt hade aldrig blivit dömd om han inte varit en fet, ful och gammal svartskalle.

Resonemanget verkar vara att han är så oattraktiv att han borde fattat att tjejerna egentligen inte ville ha sex med honom, utan kände sig pressade att ställa upp för att få kontrakt. Vilket nonsens! Vilken ungkarl vill inte sätta på unga söta tjejer? Om dom inte vill ha sex får dom väl säga det, vilken ingen av dom hävdar attt dom sagt efter vad jag kommer ihåg?

fre mars 02, 03:15:00 em  
Blogger Tomas sa...

"Våldtäkt har ju inget med sex att göra"

Har aldrig riktigt fatta det resonemangent, kan någon förklara? Den våldtagne uppfattar det naturligtvis inte som sex, men våldtagaren kanske gör det?
Är enda anledningen att våldta att man vill dominera eller skada? Kan det inte vara så att vissa män bara är okänsliga och inte fattar signalerna? Helt klart är ett nej alltid ett nej, men skall mannen behöva läsa tankar? Nej, självklart måste det uttalas. (Undantaget är självfallet fall där mannen öppet hotar kvinnan.)

fre mars 02, 03:48:00 em  
Blogger William Butt sa...

TILL ANONYMOUS: Du ljuger häcken av dig! Jag har aldrig varit på Franska Rivieran vid slutet av 90 talet. Du har nog drömt upp det där påstådda mötet med mig. Dessutom uppvaktar jag INTE svenska tjejer vid övergångs ställen. Hur vore det om du höll dig till sanningen? Du har aldrig träffat mig!

Hälsningar William (Billy) Butt

fre mars 02, 08:21:00 em  
Anonymous Anonym sa...

http://boyahed.com/?429-Billy_Butt_ansoker_om_resning_i_sina_kalsonger

lör mars 03, 02:21:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida