01 mars 2007

Dejt-frågor

Varför är det så jobbigt att ha träffat en kille som man vill umgås med och lära känna bättre? Borde det inte bara vara en dans på rosor?

I stället tvingas man fundera över en massa frågor: Hur ofta kan jag ringa? Hur lång tid "bör" det gå mellan två dejter? Vad kan jag säga? Hur intim får jag bli i vad jag frågar honom? Eller som jag berättar om mig själv? Hur direkt kan jag vara i mina försök att röra vid honom? Var går gränserna? Finns det några regler? Följer han några regler? Ska jag verka svåråtkomlig? Eller bara ärlig?

Jävla frågor! Jag som alltid funderar en massa, har nu nästan kortslutning av allt tänkande.

Jag ska försöka att bara njuta i stället...

Etiketter: ,

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Darling du är dig lik! Oavsett det gäller mobiltelefoner, soffor eller pöjkar så tänker du för mycket och handlar för lite. Dra Visa-kortet; slå till på soffan; stoppa in...

Nåja...

Gör det som känns rätt, and the rest will follow. Det som känns rätt "i magen", inte efter 14 timmars analys!

Och hundperson? Hallå, alla vet ju att katter slickar bättre... ;-)

fre mars 02, 02:03:00 fm  
Blogger Kim da Costa sa...

Jag håller med Jonaz.
(Men jag klipper gärna bort de sista två raderna).

fre mars 02, 08:06:00 fm  
Blogger kazarnowicz sa...

Åh, att med förbundna ögon balansera på eggen av ett rakblad under en fullskalig jordbävning är enklare än att balansera på gränsen mellan att vara lagom sval och lagom intresserad.

Och ändå fixar folk det hela tiden. Du kommer också fixa det, Aronson.

fre mars 02, 01:23:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Fråga inte mig!

På min senaste dejt så diskuterade vi väl ungefär vilken färg som var populärast på dinosaurie-ägg, och huruvida cro magnon eller homo sapiens skulle vinna världsherraväldet; så länge sen är det...

fre mars 02, 01:37:00 em  
Blogger MB sa...

Tuta och kör, han är förmodligen lika nervig som du ;-) Dessutom så måste ju någon av er visa sitt intresse innan det blir försent

fre mars 02, 04:35:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida