23 februari 2007

Förhandsgranskning 4

Jag har nu faktiskt lyssnat på Melodifetivalen i P4. Lite för mycket med intervjuer: man vill ju höra låtarna. Men vid en första genomlyssning gjorde jag dessa reflektioner:

Magnus Uggla - Typisk Uggla-låt. Fast kanske något blekare, men som alltid: en giftig text.
Emilè Azar - Hans röst räcker inte riktigt till. Och är inte låten lite tråkig? Och plagierad?
Sanna Nielsen - Typisk svensktoppslåt - och melodifestivallåt från 19xx...
Caroline af Ugglas - Ja, jag tror på den här. Ett par lyssningar till så...
After Dark - "Onanilåten". En mix av Magnus Uggla, Village People och Pet Shop boys. Jaaaaaa!
Sarah Dawn Finer - Fantastiskt röst, tråkig låt.
Verona - För italienskt?
Andreas Johnson - En "svår" låt som jag undrar om den har nån chans. Men Me Like.

Just nu har jag mina fyra favoriter. Men jag vill höra låtarna några gånger till. Så jag återkommer i morgon...

Etiketter: , , , , ,

1 kommentarer:

Blogger annen sa...

Jag drömde att Uggla vann och att After Dark åkte ut! Vi får se om jag drömmer sanndrömmar eller inte.

lör feb. 24, 09:05:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida