23 december 2006

Roligt om julen

Jag såg Kvarteret Skatan i kväll. Det handlade om... hmm... olika sätt att fira jul. Och det var så vansinnigt roligt. Dessa dysfunktionella människor som försöker leva upp till ett ideal som de av någon anledning tror på.

Och jag förstår dem. Någonstans. För även jag skulle vilja ha den där idealbilden jag målat upp i mitt huvud. Men så enkelt är det inte. Eller hur...?

Roligast var förresten Rachel Mohlin. Hon spelade denna bittra(?) singel som alla är på om att hon inte hittat en karl än. Och som hatar allt vad kärnfamilj heter. Kanske mest för att hon inte har någon själv...

3 kommentarer:

Blogger Walentine Andersson sa...

Ville bara skicka en God Jul hälsning till dig och så skickar jag en stor bamsekram med :)
*kram*

sön dec. 24, 01:24:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Tack, Walentine. God jul till dig också!

sön dec. 24, 07:37:00 fm  
Blogger Oswald sa...

God Jul från ett sommarvarmt Blekinge som väntar på tomten!
=)

...å somna inte förrän efter tomteverkstan...och möjligen Askungen...och glöm inte vakna innan Karl-Bertil. Det blir inte jul annars! :)

/TV-tok även på Julafton

sön dec. 24, 11:45:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida