23 december 2006

Blottade bröst

Linda Skugge var på Edsbacka krog (en restaurang i Sollentuna med två stjärnor i Guide Rouge) för att äta julbord tillsammans med sin familj, berättar hon i en krönika i Expressen. Familjen brukar tydligen göra det. Fast i år blev Skugge upprörd, ja till den milda grad att hon "skakade och skällde". Hon ville nämligen amma sitt barn och blev då ombedd att sitta bakom en skärm.

Och ärligt talat förstår jag inte upprördheten. Varför ska kvinnor få amma sina barn var och när de känner för det? Gå undan för satan. Jag vet inte hur många gånger jag tvingats, om än för en kort sekund, blicka rakt in ett jättelikt (de brukar vara det) kvinnorbröst med vidhängande barn.

Det är möjligt att det är "det vackraste man kan göra" som Skugge uttrycker det. Men det är faktiskt inte det vackraste man kan se. Jag undanber mig ytterligare offentligt blottade bröst, oavsett om det är på Edsbacka krog, i tunnelbanan (jodå), i Kungsträdgården eller i kyrkan(?). Är det så jobbigt att skyla sig, eller gå undan de minuter det tar att amma sitt barn?

Och du, Skugge, det är inte Christer Lingström som ska skämmas!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ja jag instämmer helt,även toabesök är naturliga men ändå brukar man ta hänsyn till omgivningen.

mån dec. 25, 09:57:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Helt inne på din linje Aronson
Förvisso gillar jag ju bröst, men jag avstår gärna från att beöva se ammandet överallt och alltid

ons dec. 27, 09:15:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida