04 december 2006

Böglobbyn fortsätter

Böglobbyn i kväll hade ett mycket märkligt reportage om Karl Andersson och hans tidning Destroyer samt om pedofili - och det faktum att många högerextrema grupper och andra homofober ofta anklagar bögar för att vara pedofiler. Och kanske, kanske, skulle reportaget ha varit bättre, mer strukturerat och tydligt, om reportern varit objektiv. Jag bara funderar...

Och reportaget om rödhåriga föräldrar var bra tänkt. Men blev också fel. Lite korthugget. Och hamnade det inte lite fel? Jag menar, argumenten för att homosar inte ska få skaffa barn är numera inte att barnen riskerar att bli mobbade eller utstötta. De är mer sofistikerade än så...

Annars verkade den nye programledaren, Farao Groth, av det lilla jag såg, bra. Åtminstone bättre än den förre...

Usch vad jag gnäller. Framför allt med tanke på att jag inte bloggade om förra veckans program, som faktiskt var bra.

Och för att väga upp det måste jag också upprepa att jag gillar Glenn Hysén och hans citat av Jonas Gardell. Det är satir på hög nivå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida