28 november 2006

Planktävling

Jag var på spinning i dag. Efteråt när jag stretchade (jag brukar göra det efteråt) kom en kille som jobbar som pt på anläggningen fram och frågade om jag ville vara med och tävla i "plankan"*. Priset var en gratis pt-timme. Det var väl okej tyckte jag, men fy fan vad jobbigt det var. Jag svettades rejält.

Men jag slog rekordet dittills. Fast jag tror inte det håller så länge, jag var bara den tredje som ställt upp. Men det retar mig att jag gav upp när jag gjorde. Men det är klart, just då kändes det som att jag inte orkade längre...

*Plankan är en övning som går till ungefär så här: lägg dig ner på magen, spänn din kropp och lyft sedan upp dig på armbågarna. Ligg sedan så så länge som möjligt...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hahaa, det är så skönt att bli påmind om varför jag inte går på gym.

ons nov. 29, 08:00:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida