10 september 2006

Söka jobb

I fredags hittade jag ett ledigt jobb som jag kände att jag ville söka. Sista ansökningsdag: i dag - söndag. Hmm. Hur gör man då? Jodå, Aronson fann på råd. Jag travade helt enkelt dit nu på förmiddagen för att lägga mitt brev direkt i deras brevlåda.

Men vaddå brevlåda? De hade ingen. Hur kan man INTE ha en brevlåda? Så jag fick posta ansökan och hoppas att de tar emot den väl ändå...

För övrigt gillar jag när man får söka jobb via mejl. Det är så lätt, bekvämt och väldigt billigt i längden. Det har till och med hänt att jag låtit bli att söka ett jobb, eftersom de ville ha ansökan med snigelpost. För tyvärr gillar inte alla potentiella arbetsgivare ansökningar via mejl, utan vill ha ansökan på traditionellt vis...

5 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Men du är väl lycklig på din nuvarande arbetsplats? Trots datastrul.

sön sep. 10, 01:28:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Lycka till, jag håller tummarna!

sön sep. 10, 01:36:00 em  
Blogger Aronson sa...

"Lycklig" är ett starkt ord, Kimman...

...och inget hindrar mig väl från att känna av mitt marknadsvärde?!

Tack, Rexxie.

sön sep. 10, 02:31:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Hmm... konstigt med avsaknaden av brevlåda. Ja, jag söker nästan bara jobb där man kan skicka ansökan elektroniskt. Mycket smidigare! :)

sön sep. 10, 04:16:00 em  
Blogger Aronson sa...

Ha ha, Honken. Ändå borde du vara mer angelägen om att få jobb än jag är...

;-)

sön sep. 10, 07:30:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida