10 september 2006

Det här gör mitt liv värt att leva

Bloggstafettens pinne har nu nått mig. Och som ämne har föregående innehavare, Karin Långström Vinge, gett mig:

Det här gör mitt liv värt att leva

När jag först såg ämnet började jag genast tänka på det stora i livet: vänner, familj, kärlek, arbete, pengar etc. Men jag fick inte till det. Det ville sig inte. Så slog det mig, det är inte vänner och jobb i sig som gör att jag orkar stiga upp på morgonen. Det är helt andra saker.

Det är
En promenad en tidig sommarmorgon i Stockholm
Ett leende från någon jag tycker om
Ett leende från en främling på stan
En lat dag
En klapp på kinden
En riktigt härligt gott skratt – inte nödvändigtvis mitt eget
Ett telefonsamtal från en vän en dag när jag känner mig nere
Att bli upphånglad av en snygg bartender i en gränd i London
Höstens färger
En flirt på tunnelbanan
En solig vinterdag
Ett mål i 89:e minuten av Fredrik Ljungberg
Närheten till en annan människa
Vårens första vitsippor
När flygplanet lyfter
En spontan kram
En påse lösgodis
En riktigt god bok
Kärleken i en annan människas ögon
Rå sex
En humla som surrar
En man vilandes i mina armar
Minnet av ”Den blomstertid nu kommer” på skolavslutningen
En kväll på krogen i goda vänners lag
Drömmen om Den stora Kärleken

Ska jag fortsätta...?

Jag lämnar nu över stafettpinnen till Lexrex. Han får ett aktuellt ämne: Därför bör man rösta den 17 september.

2 kommentarer:

Blogger Vilse sa...

Du har så rätt i att det är de små detaljerna som gör det. Inte alltid man tänker på det när det är måndag, mulet ute, förkylt och stressigt.


Fick mig en liten tankeställare... Tack! =)

mån sep. 11, 02:40:00 em  
Blogger Karin sa...

Tack! :) Och nu har jag hittat din blogg också!

lör sep. 16, 04:29:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida