26 september 2006

Serien är slut. Länge leve serien!

Så där ja. Nu har jag sett färdig hela Sex and the City. Alla sex säsongerna.

Det gick betydligt fortare än jag hade trott och planerat. Men den är bra. Riktigt bra.

Men det är sällan jag gillar slutet på en serie. Och inte den här gången heller. Det blir ofta så klichéartat och fånigt. Jag menar, kom igen. Som om de alla nu skulle leva lyckliga i alla sina dagar. Fånigt.

Men förutom det. Riktigt bra. Och roligt. Och bra. Fast jag vet fortfarande inte vem av de fyra jag gillar bäst.

Sämst gillar jag i alla fall Petrovsky. Samt att bögkompisarna (båda två) framställs som så jä-a töntiga.

Jag vet inte vad nästa dvd-inköp blir. Säsong fyra av Vita Huset? This Life? Eller finns kanske Queer as Folk - det engelska originalet? Jo, den måste ju finnas. Eller Matador? Den skulle jag jäkligt gärna vilja ha...

3 kommentarer:

Blogger Oswald sa...

Jag som älskar SatC-bögarna!
Och hur vet du att de levde lyckliga i alla sinadagar förresten?
det vet man väl inte?
Meningen var ju att det skulle komma en avslutande långfilm, men "Samantha" bangade ur och rev kontraktet.

Själv köpte jag QaF UK på DVD långt innan den visades i Sverige (den har visats på SVT,väl?), så självklart finns den. En disc för varje säsong! Köp, köp, köp!

tis sep. 26, 09:59:00 em  
Blogger Aronson sa...

Varje säsong? Det var väl bara två? Med tre avsnitt på slutet som inte var bra...

Och ja, den gick på SVT. Och jag har den inspelad på video. Men vill gärna ha dvd:erna...

Klart jag inte vet att de levde lyckliga. Men det är så jag tolkar det fåniga slutet. Allt "löste" ju sig. De fick alla vad de ville ha...

tis sep. 26, 10:03:00 em  
Blogger Oswald sa...

Inte Miranda, va?
En sjuk svärmor boende hos sig...

Vad gäller QaF så kan du antingen köpa "boxen" såhär.
Eller så köper du Säsong1 och Säsong2 separat (det är de jag har).

ons sep. 27, 07:51:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida