26 augusti 2006

Feghet och fördom

Åhléns klubb fyller 10 år. För att fira det får vi som är medlemmar bland annat tio procents rabatt vid ett köptillfälle. Vad bra, tänkte Aronson, då kan jag passa på att köpa samlingsboxen av Sex and the City som jag har tänkt på så länge.

Sagt och gjort, i morse stövlade jag ned hostandes och snörvlandes. Jag plockade på mig det övriga som jag behövde, eller trodde mig behöva, och gick fram till disken och bad om att även få boxen. Flickan bakom disken gick och hämtade den och frågade sedan om hon skulle slå in den. Då blev Aronson plötsligt jätteblyg och hör sig själv säga: ja, vad bra, gör det.

När tjejen tagit betalt och slagit in boxen lämnar hon över den till mig och säger: varsågod, hoppas tjejen blir glad.

Och Aronson ler lite fånigt, vänder sig om och går.

Grrrr...

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Hahahaa, sådant slutade jag med när jag var 12.

sön aug. 27, 08:36:00 fm  
Blogger Aronson sa...

Ja, ibland känner jag mig verkligen som 12 igen...

:-/

sön aug. 27, 09:02:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida