09 juli 2006

Italien världsmästare

(Foto: AFP)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Italien - Frankrike 1-1 efter full tid och förlängning. Straffar alltså - för första gången i en final sedan 1994. Och ett Italien som aldrig vunnit på straffsparkar (bland annat 1994). Men de var starka och satte alla fem. Och kan numera titulera sig världsmästare!

Men det var en händelserik match; en straff, en utvisning, märkliga (?) skador, filmningar, böljande spel, övertag för det mesta för Frankrike. Men till slut stod alltså italienarna som vinnare.

Mina favoriter i Italien: Fabio Cannavaro, Gianluca Zambrotta och Gennaro Gattuso. De har varit jäkligt bra alla tre, men framför allt Cannavaro. Helt outstanding! Jag hoppas verkligen han blir vald till VM:s mest värdefulle spelare.

I Frankrike är Thierry Henry min favorit. Och Frank Ribery har helt klart vuxit.

Hmm. Sa jag att jag höll på Italien...?

2 kommentarer:

Blogger Kim da Costa sa...

Jag såg NÄSTAN spektaklet. Hörde åtminstone och min tokige far tyckte som du.

mån juli 10, 02:00:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Dina favoriter är även mina. Kanonkillar.

mån juli 10, 10:38:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida