26 maj 2006

Rapport fraan London

Nu aer jag aentligen i London, och det kaenns bra, men jag maaste saega att oturen(?) fortsaetter att haalla i sig:

1. Jag har fortfarande ont i magen. Det har inte blivit baettre. Daeremot tror jag paa naagot vis att jag boerjar vaenja mig. Men den (magen) kaende genast av de nya bakterierna haer i Inglaterra, kan jag meddela...

2. Dessutom har jag faatt ett saar paa kuken. Jag taenker inte beraetta hur, utan bara konstatera (det aer dock ingen sjukdom). Saa nu kan jag ju inte ragga upp naagon. Saavida jag inte kan taenka mig att bara suga av foerstaas... ;-)

3. Jag hade raeknat lite fel paa tiden naer jag reste till Arlanda i morse, saa jag var lite sen.

4. I gaar taenkte jag checka in via Internet, men det funkade inte - inte ens med bistaand av Internetsupporten paa SAS.

5. Naer jag kom till Arlanda kunde jag inte checka in i automaterna, utan var tvungen att gaa till de vanliga incheckningsdiskarna.

6. Flygplanet var ca 30 minuter foersenat paa Arlanda.

7. Jag hamnade laengst in i en tre-rad i flygplanet. En plats jag inte gillar.

8. Bakom mig satt en kvinna med en otroligt gaell roest. Dessutom hade hon en vaeninna i raden bakom sig, vilket gjorde att hon hoejde roesten ytterligare.

9. Mannen bredvid mig bredde ut sig laangt oever hans plats. Dessutom luktade han lite konsigt.

10. Naer vi kom till Heathrow fick vi cirkulera ca 15 minuter innan vi fick landa.

11. Jag missade precis ett tunnelbanetaag in till London.

12. Eftersom jag aendaa var tvungen att byta tunnelbana, bestaemde jag mig redan tidigare i veckan foer att foerena det med en picknick i Hyde Park. Nej, det regnade inte, men det var ganska kallt, saa det gick inte. Hade det varit nu hade det varit okej - nu aer det ganska varmt!

13. Att checka in paa hotellet gick bra. Men de hade nya nycklar sedan jag var haer sist. Och ingen talade om foer mig hur de funkade - jag fattade sjaelv inte att de var nya foerraen jag om upp till rummet. Av en slump lyckades jag oeppna, och trodde att jag foerstaat hur jag gjorde. Naer jag kom tillbaka senare kunde jag inte alls komma in, utan var tvungen att gaa ner till receptionen och be om hjaelp.

14. Jag gick ut foer att shoppa lite, men hittade inget. Daeremot passade magen paa att leva roevare. Skitkul...

15. Det aer Bank Holiday den haer helgen. Det visste jag inte tidigare. Det betyder att folk aer lediga paa maandag - en dag daa jag taenkt leka riktig Londonbo och gaa runt bland studenter och arbetsloesa. I staellet faar jag gaa daer med kreti och pleti...

16. Eftersom det aer Bank Holiday, passar klubbar och pubar paa att arrangera lite extrasaker. Typiskt daa att jag aer sjuk...

17. Naer jag kom hem fraan shoppingen (en bok bara, hittills) skulle jag ta ur linserna. Tror ni inte jag tappade den ena. Och hittade den inte! Och detta paa en toalett som aer ca 0,5 kvm. Typ. Det tog saekert minst 10 minuter innan jag hittade den. Tack och lov. Och daa hade den paa naagat vis (antagligen med mina foetter) hamnat inne i rummet (doerren var staengd naer jag tog ur den).

Tja, saa aer det ungefaer.

Men det finns positiva saker ocksaa: solen skiner. Det finns soeta pojkar haer. Och jag trivs!

Jag har bestaemt att ta det lugnt i kvaell. Jag testade att ta en liten oel tidigare, och det gick nog ganska bra, men jag aer djaevulskt troett (jag sov bara fyra timmar i natt). Dessutom vill jag hellre vara piggare senare i helgen (naer kanske aeven herr Petter Nicklas vill vara med och leka... ;-)

9 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Snabbspolar förbi allt gnäll... Men åter till punkt 2: ??! Du har nu nyss kommit dit! §ha nu så kul, ta hand om PN ;-)

fre maj 26, 09:00:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Jag tror att du fastnat med PN i blixtlåset...;-)
//Danne

fre maj 26, 11:19:00 em  
Blogger Rexxie sa...

Rak-skada?

lör maj 27, 09:19:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

"Allmänt utrop till alla flyghäxor:

Vem jobbade flight SK525 ARN HLR? Och vad försigick egentligen på den flygningen??"

;-)

lör maj 27, 12:26:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Bara suga av? Du kan väl ta mot?

lör maj 27, 02:07:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Och jag som trodde det här var en stillsam kulturell resa, med British Library, Tate Modern and the lot...

Å andra sidan, kulturell cruising förenar ju det bästa av två världar! ;-)

lör maj 27, 02:18:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Var rädd om snorren! ;-)

lör maj 27, 02:56:00 em  
Blogger Aronson sa...

He he. Ni kan ju fortsaetta fundera, ni. Naagot svar laer ni aldrig faa... ;-)

lör maj 27, 03:33:00 em  
Blogger Kim da Costa sa...

Alla vill veta.

sön maj 28, 06:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida