07 maj 2006

Förlängd vintercykel

Jag gick och hämtade ut min cykel från sitt vinteride i dag. Jag vet, jag borde ha gjort det för åtminstone en månad sen. Men jag har helt enkelt inte orkat. Jag har dragit mig för det in i det längsta, men i dag kände jag att nu måste det ske. Om inte annat så hoppades jag att jag skulle bli sugen att cykla igen när jag väl satt på cykeln.

Så sagt och gjort. Cykeln har stått i ett förråd på jobbet och var ordentligt skitig. Dessutom fanns det naturligtvis ingen luft i däcken. Jag tvekade länge när jag var där, men till slut tog jag och ledde den till närmaste mack, där jag pumpade den. Och så cyklade jag... nej, inte hem, utan tillbaka till jobbet. Jag kände ingen som helst glädje med att cykla. Vad fan: jag som alltid har älskat det.

Så det får vänta en vecka till. Nästa helg ska jag ta ut den och tvätta den. Och smörja kedjan. Sen ska jag cykla, vare sig jag vill eller inte!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Är du nedstämd, hjärtat?
Min cykel står i köket. Med tomma däck.

sön maj 07, 05:11:00 em  
Blogger Aronson sa...

I köket...?

Hmm. Ska jag komma hjälpa dig och pumpa...?! ;-P

sön maj 07, 05:54:00 em  
Anonymous Anonym sa...

Pojkar, pojkar - jag blir ju alldeles generad....
;-)

mån maj 08, 10:41:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

Jonaz kan också få vara med.

mån maj 08, 11:41:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida