05 april 2006

IT i arbete

Vågorna går höga på min avdelning på jobbet nu. Folk är upprörda!.

Det började i måndags när N kom till jobbet. Hans bildskärm hade helt slutat funka under helgen. Så han ringde till vår helpdesk för hjälp. Först var de för få så det skulle dröja lite med att de skulle komma och byta skärm. Lite senare på eftermiddagen visade det sig att vår helpdesk inte "springer" på måndagar eller fredagar. Det torde i praktiken betyda att om din dator lagt av fredag morgon, så får du ingen ny förrän på tisdag.

Vi fick senare även veta att de vill införa en ny policy: uppstår problem ska du få hjälp inom 2 dagar. 2 dagar?!

N skrev ett e-brev till chefen för helpdesk med ett antal frågor, bland annat ville han veta om den här regeln med inget "spring" på måndagar och fredagar även gällde vår GD, eller om det bara gällde oss stackare på "golvet". Svaret var typ goddag, yxskaft.

Sedermera har även chefen för it-avdelningen, personalchefen och vår avdelningschef blandats in i frågan. Även de har svarat typ goddag, yxskaft (all mejlkonversation har gått via hela avdelningen). Nu har dock avdelningschefen lovat att ta upp frågan på morgondagens ledningsgruppsmöte.

Lite jobbigt, lite tråkigt. Men MYCKET humor.

=)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida